Etki Can Bolatcan
Özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenlerin taban maaş hakları ve verilen sözlerin tutuşması için başlattıkları nöbetin 9’uncu, açlık grevinin 8’inci günü geride kaldı.
Polisin orantısız şiddeti ve ablukası altında geçirilen gecenin ardından nöbet, destek ziyaretleri ve sağlık bilgilendirmeleriyle devam etti. Dayanışma ziyaretinde bulunan Genel Sağlık İş temsilcileri, açlık grevindeki öğretmenlere destek mesajlarını iletirken sağlık durumları hakkında kontrolde bulundu.
YURTTAŞLAR DESTEK ÇIĞ GİBİ BÜYÜYOR
Alışverişten çıkıp nöbet alanına desteğe gelen vatandaşlar “Kurban oluruz size, her zaman yanınızdayız” diyerek destek oldular.
Madenci Anıtı’na yapılmak istenen yürüyüşte kolluk güçleri tarafından darp edildiğini anlatan öğretmen Feyza Durmaz, BirGün’e yaptığı açıklamalarda şunları kaydetti:
“Bütün baskılara rağmen mücadelemiz diri. Çünkü haklıyız, bir aradayız ve kendimize güveniyoruz. Dün madenciler anıtına yürümek isterken akşam saatlerinde polisin artan şiddetiyle karşılaştık. Yasal hakkımız olan, sendikamızın 100 metre çevresinde eylem yapma irademizi ikişerli sıra halinde gerçekleştirmek istedik ancak izin verilmedi. Polisin müdahalesi, özellikle özel sektör öğretmen sendikası üyelerimize yönelik gazlı ve fiziksel bir hal aldı; barikatlarda sıkıştırılma ve yer yer tacizler yaşandı.”
“CANIMIZ SAĞLIĞIMIZ MÜZAKERE EDİLDİ”
Kendilerini polis olarak tanıtan ancak kimlik ibraz etmeyen sivil kişilerce darp edildiklerini belirten Durmaz, artan polis baskılarının insani boyutunun kalmadığını söyledi. Tüm gece devam eden abluka ve orantısız güç nedeniyle sağlık problemleri yaşandığını hatırlatan öğretmen Durmaz, “Zarar gören arkadaşlarımız için ambulans çağırdığımızda “sizi bulamıyoruz” bahanesiyle uzun süre müdahale gelmedi; polislerce ambülansların bizi bulması engellendi.Dışarıda, yerde tek başına yatan bir hocamız vardı ve ona müdahale etmemize izin verilmedi. Arkadaşlarımızın sağlık durumu müzakere konusu edildi” ifadelerini kullandı.
Bütün baskılara rağmen mücadelelerine daha sıkı bağlandıklarını söyleyen Feyza Durmaz, “Biz meşru bir hak mücadelesi veren bir sendikayız ve Ankara’nın göbeğinde bu yaşanıyor. 14 Haziran’da verilen sözler tutulmadı, “öğretmenlik yaşasın” diyerek Ankara’ya geldik. Haklarımızı almadan geri dönmeyeceğiz. ki bizleri sindirecekler, haklarımızdan vazgeçip özel sektörde ölelim istiyorlar ama bilmiyorlar ki bu mücadele dalgalanarak büyüyecek. Biz öğretmeniz; mesleğini yapamayanlara işlerini öğreteceğiz ve haklarımızı mutlaka alacağız” dedi.
SOL PARTİ ZİYARET ETTİ
Nöbetin 8’nci gününde SOL Parti, nöbetteki öğretmenlere dayanışma ziyaretinde bulundu. Talepleri karşılanana kadar öğretmenlerle dayanışmayı sürdüreceklerini söyleyen SOL Partililer, “Özlük hakları, taban maaş ücretleri için direnen, usulsüz mülakatlarla mağdur edilen, mesleklerinden koparılan öğretmenlerin yanındayız. Öğretmenleri güvencesizliğe, yoksulluğa, geleceksizliğe iten rejime karşı mücadeleyi birleşerek büyüteceğiz” dedi.
Kaynak: BirGün




