HomeTürkçe HaberlerEkonomiYağışlar arttı, Cengiz Enerji rekor kırdı

Yağışlar arttı, Cengiz Enerji rekor kırdı

Published on

spot_img

Cengiz Holding’in grup şirketi Cengiz Enerji, son 10 yılda sadece yenilenebilir kaynaklara yaptığı yatırımlarla, portföyündeki yenilenebilir kaynaklı üretimin payını %61’e çıkardı. Türkiye’de 5 bin 162 MW’ye ulaşan toplam kurulu gücünün 3 bin 171 MW’sini yenilenebilir kaynaklı üretim oluşturuyor. Türkiye’nin ilk hibrit enerji santralini Bingöl’de kuran Cengiz Enerji’nin Bingöl’de, Aşağı Kaleköy Barajı ve Hibrit Enerji Santrali’nin yanı sıra yine aynı nehir üzerinde Yukarı Kaleköy Barajı ve Hidroelektrik Santrali ile Beyhan-1 Barajı ve Hidroelektrik Santrali bulunuyor.

Cengiz Enerji CEO’su Ahmet Türkoğlu, yenilenebilir kaynaklı elektrik üretiminde iklimin öngörülemez etkisiyle üretimde değişiklikler olabildiğini belirterek, doğru planlamayla bu belirsizlikleri bertaraf etmeye çalıştıklarını söyledi. Üretimdeki dalgalanmalarda kuraklık kadar yoğun yağışın da etkisi olduğunu ifade eden Türkoğlu, “Bu yıl yoğun yağışların yaşandığı Bingöl’de bilimsel ve teknolojik yöntemleri kullanarak, yıllardır bu bölgede olmamızın da verdiği tecrübeyle çok doğru üretim planlamaları gerçekleştirdik. Yoğun yağışlar nedeniyle aynı nehir üstünde bulunan diğer barajlar, kapaklarını açarak üretimde kullanılan suyu nehre boşaltmak zorunda kalırken biz üç barajımızda da tüm suyu üretimde kullanmayı başardık. Bu da bize son 5 yılın rekor üretimini getirdi. İlk beş ayda üç barajımızda toplam 3,4 milyon MWh üretim gerçekleştirerek son 5 yılın ortalamasının iki katından daha fazla üretim gerçekleştirdik” diye konuştu.

500 bin hanenin enerjisini karşılıyor

Hidroelektrik ve güneş enerji santralinden oluşan Aşağı Kaleköy Barajı ve Hidroelektrik Santrali’nin Türkiye’nin ilk hibrit enerji santrali olduğunu belirten Türkoğlu, “Santralimiz, 500 MW kurulu güce sahipken, yanına 200 bin panelden oluşan güneş enerji santrali de ekleyerek kurulu gücü 580 MW’ye çıkardık. Bu da 500 bin hanenin elektrik tüketimine karşılık geliyor” diye konuştu. Aynı nehir üzerinde iki hidroelektrik santrallerinin daha olduğunu dile getiren Türkoğlu, Bingöl ve Elazığ’da kurulu üç santralin toplam 1.709 MW kurulu güce ulaştığını söyledi.

Geleceği depolama belirleyecek

Enerjinin depolanabilir hale gelmesinin, yenilenebilir kaynaklı üretimlerin geleceğini belirleyeceğini anlatan Türkoğlu, “Tüm dünyada yenilenebilir enerjilere doğru bir dönüşüm var. Ancak iklime çok bağlı olduğu için üretimde belirsizlikleri yaşayabiliyoruz. Sadece kuraklık olduğu dönemde değil, üretim artışının yaşandığı dönemlerde de enerjiyi depolayabilmek, üretimin sürdürülebilirliği açısından çok önemli. Hem dünya hem de Türkiye eğer gerçekten yönünü tamamen yenilenebilir kaynaklı enerjiye çevirmek istiyorsa depolamalı enerji santrali yatırımların hızla başlaması ve tamamlanması gerekiyor” dedi. Türkiye’de depolamalı enerji yatırımlarının başladığını dile getiren Türkoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz de önümüzdeki dönemde yenilenebilir kaynaklı yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz. Depolamalı enerji yatırımlarımızda da süreçlerimiz devam ediyor. Orta vadede planlamış olduğumuz rüzgar ve güneş kaynaklı yaklaşık 610 MW’lık yatırımımız bulunuyor. Bunun 500 MW’lık kısmı depolamalı enerji projesi olacak.”

Kaynak: Forbes Türkiye

Latest articles

AK Parti Genel Sekreteri Açıkladı! 'Şuan Seçim Gibi Bir Gündemimiz Yok'

AK Parti Genel Sekreteri Eyyüp Kadir İnan, şu an seçim gibi bir gündemlerinin olmadığını belirterek, "Seçim beyannamemizdeki çalışmaları ve ekonomik kararlılığı en hızlı şekilde vatandaşımıza pozitif manada döndürmenin gayreti içerisindeyiz" dedi.

Elektrikli otomobilde Togg rüzgarı! 105 bini aşkın kullanıcıya ulaştı

Türkiye'nin küresel mobilite markası Togg, kuruluşunun 8'inci yılını geride bıraktı. Elektrikli araç üretiminin yanı sıra şarj altyapısı, yazılım teknolojileri ve Avrupa pazarına açılımıyla büyümesini sürdüren marka, bugün 105 bini aşkın kullanıcıya hizmet veriyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan Muharrem Orucu İftar Programı'nda Konuştu! Kerbela'nın Acısı Hala Yüreğimizde

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde düzenlenen Muharrem Orucu İftar Programı'nda konuştu. Başkan Erdoğan, "Kerbela'nın acısı hala yüreğimizde, kederi 14 asırdır o günkü gibi yaşıyoruz" ifadelerini kullandı. Erdoğan, "Alevi vatandaşlarımızın yanında olmayı kararlılıkla sürdüreceğiz" dedi.

Uzman isim anlattı: Altın için kritik eşik: Yeni fırsat mı, yeni risk mi?

Stratejist Gürkan Aydoğan, ABD enflasyon verilerinin Fed’in faiz kararları açısından kritik olduğunu ve bunun küresel piyasalarda özellikle dolar ve altın fiyatlarını belirleyeceğini ifade etti. Enflasyonun beklentilerin altında kalması durumunda Fed’in sıkılaşmayı gevşetebileceğini, yıl sonuna doğru faiz indirim ihtimalinin güçlenebileceğini belirtti. Aydoğan, altın için 4.000 dolar altı seviyeleri alım fırsatı olarak görürken, yıl sonuna doğru ons altında 5.000 dolar seviyesinin mümkün olabileceğini söyledi. Merkez bankalarının alımları ve küresel borçlardaki artışın da altına talebi desteklediğini vurguladı. Detaylar CNN TÜRK Muhabiri Yağmur Yılman'ın haberinde.

More like this

AK Parti Genel Sekreteri Açıkladı! 'Şuan Seçim Gibi Bir Gündemimiz Yok'

AK Parti Genel Sekreteri Eyyüp Kadir İnan, şu an seçim gibi bir gündemlerinin olmadığını belirterek, "Seçim beyannamemizdeki çalışmaları ve ekonomik kararlılığı en hızlı şekilde vatandaşımıza pozitif manada döndürmenin gayreti içerisindeyiz" dedi.

Elektrikli otomobilde Togg rüzgarı! 105 bini aşkın kullanıcıya ulaştı

Türkiye'nin küresel mobilite markası Togg, kuruluşunun 8'inci yılını geride bıraktı. Elektrikli araç üretiminin yanı sıra şarj altyapısı, yazılım teknolojileri ve Avrupa pazarına açılımıyla büyümesini sürdüren marka, bugün 105 bini aşkın kullanıcıya hizmet veriyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan Muharrem Orucu İftar Programı'nda Konuştu! Kerbela'nın Acısı Hala Yüreğimizde

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde düzenlenen Muharrem Orucu İftar Programı'nda konuştu. Başkan Erdoğan, "Kerbela'nın acısı hala yüreğimizde, kederi 14 asırdır o günkü gibi yaşıyoruz" ifadelerini kullandı. Erdoğan, "Alevi vatandaşlarımızın yanında olmayı kararlılıkla sürdüreceğiz" dedi.