HomeTürkçe HaberlerGündemTürkiye artık NATO’nun merkezinde

Türkiye artık NATO’nun merkezinde

Published on

spot_img

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da düzenlenecek 36. NATO Zirvesi kapsamında gazete ve televizyon kanallarının temsilcileri ile bir araya geldi. Türkiye, NATO’ya katıldığı 1952 yılında daha çok İttifak’ın güneydoğu kanadında bir cephe ülkesi olarak konumlanırken bugün bu rolün değiştiğini, Türkiye’nin NATO’da çevreden merkeze geçtiğini görüyoruz. Türkiye artık sadece NATO sınırlarını koruyan bir ülke değil, NATO’yu ilgilendiren hemen hemen her konuda merkezi konumda bulunan bir müttefiktir. Türkiye NATO’nun 360 derece güvenlik anlayışının merkezindedir” diye konuştu.

Zirvenin gündemi

Burhanettin Duran, “2026 Ankara Zirvesi yalnızca bir ev sahipliği meselesi değil. Türkiye’nin NATO içindeki yükselen ağırlığını gösteren diplomatik bir sahne” dedi.

‘Caydırıcı gücüz’

Savunma sanayinin, Türkiye’nin stratejik otonomisini artıran ve NATO’nun toplam kapasitesine katkı sunan bir unsur olduğunu dile getiren Duran, “Türkiye’nin bu alanlardaki kapasitesi, NATO için de önem taşımaktadır, zira NATO’nun gelecekte yalnızca asker sayısına değil, üretim kapasitesine, teknolojik esnekliğe ve tedarik güvenliğine ihtiyacı olacak. Türkiye’nin savunma sanayisindeki yükselişi, yalnızca milli güvenliğimiz için değil, NATO’nun caydırıcılık kapasitesi için de stratejik bir güç çarpanıdır” açıklamasında bulundu.

Kaynak: Milliyet

Latest articles

Yeni Medya Akademi’den 169 Mezun! Geleceğin İletişimcileri Arnavutköy’den Çıkıyor

Arnavutköy Belediyesi, İbn Haldun Üniversitesi ve İletişim Platformu iş birliğinde hayata geçirilen Yeni Medya Akademi, ikinci dönem mezunlarını verdi. 11 farklı branşta eğitim alan 169 kursiyer, 8 haftalık yoğun eğitim programını başarıyla tamamlayarak sertifikalarını almaya hak kazandı.

Adalet Bakanı Gürlek Son Verileri Paylaştı! Bugüne Kadar 16 Dosyada 19 Faili Meçhul Cinayet Aydınlatıldı

Adalet Bakanı Akın Gürlek, faili meçhul dosyalara yönelik yapılan çalışmalarda son duruma ilişkin sosyal medya hesabından paylaşımda bulundu. Gürlek paylaşımında, “Daire Başkanlığımızın faaliyete geçtiği günden bugüne yürütülen kapsamlı çalışmalar neticesinde 16 dosyada 19 faili meçhul cinayetin aydınlatılmasını sağladık.” dedi.

SÜMELA'DA İLK ETAP ÇALIŞMALAR TAMAMLANDI! MANASTIR YENİDEN ZİYARETE AÇILDI

Sümela Manastırı'nda ziyaretçi güvenliğinin artırılması ve kültürel mirasın korunması amacıyla yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmaların ardından Sümela Manastırı yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz.” dedi.

Tarkan Ve Reynmen Buluşması

Megastar Tarkan ile fenomen Reynmen, bir araya geldi. Sosyal medya hesaplarından paylaşım yapan ünlü isimler hayranlarını heyecanlandırdı.

More like this

Yeni Medya Akademi’den 169 Mezun! Geleceğin İletişimcileri Arnavutköy’den Çıkıyor

Arnavutköy Belediyesi, İbn Haldun Üniversitesi ve İletişim Platformu iş birliğinde hayata geçirilen Yeni Medya Akademi, ikinci dönem mezunlarını verdi. 11 farklı branşta eğitim alan 169 kursiyer, 8 haftalık yoğun eğitim programını başarıyla tamamlayarak sertifikalarını almaya hak kazandı.

Adalet Bakanı Gürlek Son Verileri Paylaştı! Bugüne Kadar 16 Dosyada 19 Faili Meçhul Cinayet Aydınlatıldı

Adalet Bakanı Akın Gürlek, faili meçhul dosyalara yönelik yapılan çalışmalarda son duruma ilişkin sosyal medya hesabından paylaşımda bulundu. Gürlek paylaşımında, “Daire Başkanlığımızın faaliyete geçtiği günden bugüne yürütülen kapsamlı çalışmalar neticesinde 16 dosyada 19 faili meçhul cinayetin aydınlatılmasını sağladık.” dedi.

SÜMELA'DA İLK ETAP ÇALIŞMALAR TAMAMLANDI! MANASTIR YENİDEN ZİYARETE AÇILDI

Sümela Manastırı'nda ziyaretçi güvenliğinin artırılması ve kültürel mirasın korunması amacıyla yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmaların ardından Sümela Manastırı yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz.” dedi.