Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında dolandırıcılık riskini azaltmak amacıyla hayata geçirilecek Güvenli Ödeme Sistemi’nin uygulamaya başlama tarihini 1 Ekim 2026’ya erteledi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, sistemin alıcı ve satıcıların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik gibi risklerle karşılaşmasını önlemek, kayıt dışılığı azaltmak ve ödeme işlemlerini güvenli şekilde gerçekleştirmek amacıyla hazırlandığı belirtildi.
Daha önce yapılan düzenlemeyle, 1 Temmuz 2026’dan itibaren taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da EFT ile yapılması durumunda işlemlerin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale getirilmişti. Bu sistem sayesinde taşınmazın devri ile satış bedelinin aynı anda el değiştirmesi hedefleniyor.
Ancak Bakanlık, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile diğer ilgili kurumların teknik altyapı çalışmalarının devam ettiğini belirterek, sistemin sorunsuz şekilde devreye alınabilmesi için yönetmelikle verilen yetkiyi kullandı ve uygulama tarihini üç ay erteledi. Böylece Güvenli Ödeme Sistemi, 1 Ekim 2026 itibarıyla zorunlu olarak kullanılmaya başlanacak.
Kaynak: BirGün
