HomeTürkçe HaberlerGündemNATO Zirvesi’ne siber kalkan

NATO Zirvesi’ne siber kalkan

Published on

spot_img

MİTHAT YURDAKUL Ankara – Yazıda kritik kamu hizmetleri başta olmak üzere, önemli dijital altyapılarda meydana gelebilecek siber güvenlik zafiyetlerinin tespit edilmesi ve bunlara yönelik siber tehditlerin bertaraf edilmesi için çalışma yapıldığını belirtildi.

Kurumların sorumluluğundaki kritik bilgi sistemleri, dijital altyapı ve hizmetler, internet erişim altyapıları, haberleşme sistemleri,bulut bilişim hizmetleri ve organizasyonla doğrudan ve dolaylı ilişkili tüm bilişim unsurlarının güvenlik seviyeleri gözden geçirilecek. Tespit edilen kritik ve yüksek seviyeli zafiyetler başta olmak üzere, istismar edilebilir güvenlik açıklarına yönelik yama uygulanacak, telafi edici kontroller devreye alınacak.

Felaket senaryosu

Kritik sistemlerin sürekli şekilde çalışabilmesi için felaket kurtarma senaryoları, yedekleme mekanizmaları, bu yedeklerden geri dönüş sağlama ve kriz yönetimi prosedürleri gözden geçirilerek eksiklikler giderilecek. Kurumsal Siber Olaylara Müdahale Ekipleri’nin (SOME) iletişim bilgilerinin güncelliği kontrol edilerek, 5- 10 Temmuz arasında 7/24 ulaşılabilir olmaları sağlanacak. Olası siber güvenlik olaylarında görev alacak diğer teknik ve idari irtibat personeli önceden belirlenerek, organizasyon süresince nöbet düzenlemeleri yapılacak.

Ankara alarmda!

Ankara genelinde zirveye yönelik hazırlıklar da tam gaz sürüyor. Zirveye katılacak misafirlerin kullanacağı güzergahlarda asfalt yenileme ve çevre düzenlemesinin yanı sıra duvarlarda Ankara’nın simgelerini yansıtan grafiti çalışmaları yapılıyor. Refüjlere yaya güvenliğini artırmak amacıyla demir korkuluklar yerleştirildi. Yol kenarları ile refüjlerde ağaçlandırma çalışmaları gerçekleştiriliyor. Bazı binaların dış cepheleri ücretsiz yenilenirken, bazı noktalarda da görüntü kirliliğini önlemek için platformlar oluşturuldu.

‘Operasyon Turkuvaz’

Şehirdeki Kent Güvenlik Yönetim Sistemikameralarına ek olarak 100 önemli noktaya üst düzey gözcü kameralar yerleştirildi. Ankara Emniyet Müdürlüğü, ‘Operasyon Turkuaz’ adı altında üst düzey önlemleri hayata geçirdi. Şehir giriş ve çıkışlarında kontroller arttırıldı.Kırmızı Alan’ uygulaması yapılacak. ‘Kırmızı Alan’ içinde olan bölgeler yaya ve araç trafiğine kapatılacak.

32 ülkenin lideri Ankara’da buluşacak

Ankara zirve kapsamında İttifak üyesi 32 devlet ve hükümet başkanının yanı sıra, çok sayıda davetli lidere, 100’e yakın bakana, birçok üst düzey diplomata, uluslararası kuruluş temsilcilerine ve binlerce yabancı misafire ev sahipliği yapacak.

Dünyanın dört bir yanından, 3 bine yakın gazeteci, televizyon ekibi, foto muhabiri, dijital medya temsilcisi ve uluslararası yayın kuruluşunun akreditasyon başvurusunda bulunduğu zirve kapsamında 48 bin 841’i emniyet, 7 bin 447’si jandarma personeli olmak toplam 56 bin 288 güvenlik personeli görevlendirilecek. Ayrıca suç ve suçlularla mücadele amacıyla siber ortamda 7/24 esasına göre sanal devriye faaliyetleri yürütmek üzere 639 personel görev yapacak.

Liderler arasındaki toplantı tamamen kapalı oturum şeklinde gerçekleştirilecek ve NATO düzeyinde gizlilik derecesine sahip bir formatta yürütülecek.

Toplantı ve yürüyüş yasağı

* Valilikçe 28 Haziran saat 00.00’dan 10 Temmuz saat 23.59’a kadar 13 gün süreyle kent genelinde toplantı, gösteri yürüyüşü, basın açıklaması ve benzeri etkinlikler ile Ankara hava sahasında Valilik izni haricinde her türlü insansız hava aracı (dron) uçuşu yasaklandı.

Kaynak: Milliyet

Latest articles

Yeni Medya Akademi’den 169 Mezun! Geleceğin İletişimcileri Arnavutköy’den Çıkıyor

Arnavutköy Belediyesi, İbn Haldun Üniversitesi ve İletişim Platformu iş birliğinde hayata geçirilen Yeni Medya Akademi, ikinci dönem mezunlarını verdi. 11 farklı branşta eğitim alan 169 kursiyer, 8 haftalık yoğun eğitim programını başarıyla tamamlayarak sertifikalarını almaya hak kazandı.

Adalet Bakanı Gürlek Son Verileri Paylaştı! Bugüne Kadar 16 Dosyada 19 Faili Meçhul Cinayet Aydınlatıldı

Adalet Bakanı Akın Gürlek, faili meçhul dosyalara yönelik yapılan çalışmalarda son duruma ilişkin sosyal medya hesabından paylaşımda bulundu. Gürlek paylaşımında, “Daire Başkanlığımızın faaliyete geçtiği günden bugüne yürütülen kapsamlı çalışmalar neticesinde 16 dosyada 19 faili meçhul cinayetin aydınlatılmasını sağladık.” dedi.

SÜMELA'DA İLK ETAP ÇALIŞMALAR TAMAMLANDI! MANASTIR YENİDEN ZİYARETE AÇILDI

Sümela Manastırı'nda ziyaretçi güvenliğinin artırılması ve kültürel mirasın korunması amacıyla yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmaların ardından Sümela Manastırı yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz.” dedi.

Tarkan Ve Reynmen Buluşması

Megastar Tarkan ile fenomen Reynmen, bir araya geldi. Sosyal medya hesaplarından paylaşım yapan ünlü isimler hayranlarını heyecanlandırdı.

More like this

Yeni Medya Akademi’den 169 Mezun! Geleceğin İletişimcileri Arnavutköy’den Çıkıyor

Arnavutköy Belediyesi, İbn Haldun Üniversitesi ve İletişim Platformu iş birliğinde hayata geçirilen Yeni Medya Akademi, ikinci dönem mezunlarını verdi. 11 farklı branşta eğitim alan 169 kursiyer, 8 haftalık yoğun eğitim programını başarıyla tamamlayarak sertifikalarını almaya hak kazandı.

Adalet Bakanı Gürlek Son Verileri Paylaştı! Bugüne Kadar 16 Dosyada 19 Faili Meçhul Cinayet Aydınlatıldı

Adalet Bakanı Akın Gürlek, faili meçhul dosyalara yönelik yapılan çalışmalarda son duruma ilişkin sosyal medya hesabından paylaşımda bulundu. Gürlek paylaşımında, “Daire Başkanlığımızın faaliyete geçtiği günden bugüne yürütülen kapsamlı çalışmalar neticesinde 16 dosyada 19 faili meçhul cinayetin aydınlatılmasını sağladık.” dedi.

SÜMELA'DA İLK ETAP ÇALIŞMALAR TAMAMLANDI! MANASTIR YENİDEN ZİYARETE AÇILDI

Sümela Manastırı'nda ziyaretçi güvenliğinin artırılması ve kültürel mirasın korunması amacıyla yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmaların ardından Sümela Manastırı yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz.” dedi.