HomeTürkçe HaberlerGündemNATO Liderler Zirvesi’ne karşı pek çok kentte eylem: “NATO’yu istemiyoruz”

NATO Liderler Zirvesi’ne karşı pek çok kentte eylem: “NATO’yu istemiyoruz”

Published on

spot_img

Haber Merkezi 

NATO’ya Hayır Koordinasyonu, Ankara’da 7-8 Temmuz’da yapılmak istenen NATO Liderleri Zirvesi’ne karşı bugün Ankara, İstanbul ve İzmir’de sokağa çıktı. 

SOL Parti, Devrim Partisi, Emek Partisi, Emekçi Hareket Partisi, Ezilenlerin Sosyalist Partisi, Halkevleri, İşçi Demokrasisi Partisi, Sosyalist Emekçiler Partisi, Sosyalist Yeniden Kuruluş Partisi, Sosyalistler Partisi, Toplumsal Özgürlük Partisi, Türkiye İşçi Partisi, Türkiye Komünist Hareketi, Yeşil Sol Parti ve ve “NATO ve Emperyalist Savaşa Karşı Birlik”in yer aldığı NATO’ya Hayır Koordinasyonu, İstanbul’da bulunan Trump Tower önünde buluştu.

Kitle sık sık “Katil NATO Türkiye’den defol” , “Katil ABD Ortadoğu’dan defol” , “Emperyalistler yenilecek, direnen halklar kazanacak” , “NATO’dan çıkılsın, üsler kapatılsın” sloganları atıldı. 

Polis ablukası altında gerçekleşen eylemde yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı: “Emperyalizmin kanlı suç örgütü NATO’nun liderleri 7-8 Temmuz’da ülkemize geliyor. Aylar öncesinden hazırlıkları duyurulan, “NATO’nun yeniden kuruluş toplantısı” olarak lanse edilen zirvenin AKP iktidarı ve sermaye düzeninin aktörleri tarafından “bir fırsat” olarak görülüyor. NATO Zirvesini tarihi bir fırsat olarak gören iktidar ve sermaye düzeni “NATO’nun bir savunma örgütü olarak işlev gördüğü”, “Türkiye’nin çıkarlarını koruduğu” yalanlarını açık açık söylemekten geri durmuyor. Bu tarihi fırsatı kendi talihi gören iktidar, başta başkent Ankara olmak üzere, tüm Türkiye’yi bir açık hava hapishanesine çevirmiş durumda. 7-8 Temmuz öncesinde devrimci, yurtsever, demokrat, ilerici ve sosyalist güçleri kolluk güçleri ile baskı altına alan, Valilik kararları ile en basit “demokratik” hakkı bile hiçe sayan AKP iktidarı, adeta ülke çapında bir sürek avı başlatmış durumda. Zirve öncesinde şimdiden sayıları yüzlerce olan gözaltı ile anti-emperyalist tepkileri baskı altına alacağını düşünen AKP iktidarı, fırsat bu fırsat diyerek “kraldan çok kralcı” bir şekilde davranıyor. Emperyalistleri memnun etmek adına ülkenin başkentini felç eden, yüzbinlerce emekçiyi yerinden etmeyi “güvenlik” bahanesi ile göze alan, Macron ve Trump gibi figürler için “özelleşmiş” alanlar tahsis eden iktidar emperyalistlerin gözüne girmeye çalışıyor. Ancak bilsinler ki; fena halde yanılıyorlar. Yanılıyorlar; çünkü unuttukları bir gerçek var ve bu gerçeği biz kendilerine buradan yeniden hatırlatıyoruz: Bölgemizin anti-emperyalist birikimini hiçe saymayın! Gazze’nin, Kudüs’ün, Bağdat’ın, Tahran’ın sokaklarını kana bulamış olabilirsiniz ama 6. Filoyu ve Komer’i asla unutmayın! Gazze’nin, Kudüs’ün Bağdat’ın, Tahran’ın sokaklarından yükselen halkların direnişinin sesi bugün İstanbul’un, Ankara’nın sokaklarında da bir kez daha kendini göstermektedir. 
Bölgemizde sizinle işbirliği yapacak hükümetler, patronlar ve siyasi çevreler bulabilirsiniz ama bu toprakların emekçileri, gençleri, kadınları, aydınları sizi istemiyor!”

Açıklamanın tamamı şöyle:

“Bu nedenle bir kez daha söylemek istiyoruz, Yugoslavya’yı parçalamasıyla, Libya ve Afganistan’a saldırılarıyla, Türkiye’de ve dünyanın dört bir yanında ilerici güçlere dönük kontrgerilla faaliyetleri, siyasi operasyonlar ve darbelerle tanıdığımız NATO’yu ve onun temsilcilerini topraklarımızda istemiyoruz. Filistin topraklarında devam eden soykırımın ortağı olan, İran’da masum kız çocuklarını katleden, Venezuela Devlet Başkanı’nı kaçıran, Küba’yı her gün tehdit eden ve ABD egemenliğini koruma çabası içinde sağa sola saldıran Trump’ı topraklarımızda istemiyoruz! “Size demokrasi değil monarşi yakışır” diyerek bölge halklarını aşağılayan, istismarcı Epstein’in dostu, Trump’ın elçisi Tom Barrack’ı topraklarımızda istemiyoruz! Savaş ve işgallere yenilerini ekleme planlarına izin vermeyeceğiz. Burjuvazinin çıkarlarını temsil eden AKP iktidarı, Tom Barack’ın da ifadesiyle meşruiyetini Trump’tan alıyor. Trump’ın da söylediği gibi, “biz ne dersek Erdoğan onu yapıyor!”. Meşruiyetini emperyalizmin iki dudağı arasına bırakanları istemiyoruz! AKP iktidarı, emperyalist dostlarıyla birlikte demokratik hakların, özgürlüklerin, emekçilerin kazanımlarının en küçük bir kırıntısına bile tahammül edemiyor; bunları ayaklar altına alıp tamamen yok etmek istiyor. 

Emperyalizm askeriyle, üsleriyle, NATO’su ile bölgemize yeni bir deli gömleği giydirmek, yeni kurşun askerler yaratmak istiyor. NATO’su, Trump’ı, Barack’ı, askeri üsleri, Saray’ı ve tüm işbirlikçileri… Hiçbiriniz bu topraklarda ve dünyanın hiçbir yerinde istenmiyorsunuz!Emperyalizme karşı mücadelenin ve öfkenin sokaklarda nasıl büyüyeceğini göreceksiniz. Bugün Trump Tower’ın önünde toplanan bu toprakların ilerici, yurtsever, devrimci, demokrat, sosyalist, emekçi güçleri olarak Ankara’daki zirvenizi de, İstanbul’daki parlamenterler buluşmanızı da istemiyoruz! Bu topraklar adına utanç kaynağı olarak gördüğümüz Trump Tower’ın önünden bir kez daha taleplerimizi ilan ediyoruz:



  1. Tüm NATO üsleri kapatılmalıdır! 
  2. NATO’dan derhal çıkılmalıdır! 
  3. Dünyanın en büyük savaş ve saldırganlık örgütü olan NATO dağıtılmalıdır! 
  4. Dünyanın kanlı paylaşım savaşlarının hazırlığı olan silahlanma yarışı durdurulmalıdır!
  5. Eğitimden sağlığa, barınmadan sosyal haklara kadar emekçi halkların en temel ihtiyaçlarından kesilerek silahlanmaya aktarılan devasa bütçelere son verilmelidir! 
  6. NATO’ya ve emperyalizme karşı çıkmak suç değildir! İstanbul’da ve Ankara’da tutuklanan yüzlerce sosyalist, devrimci, ilerici ve demokrat mücadele arkadaşımız derhal serbest bırakılmalıdır!

Emperyalizme meydan okuyan işçiler, emekçiler, kadınlar, gençler ve aydınlar olarak bir aradayız. Dünyanın dört bir yanında emperyalist savaşlara ve katliamlara karşı mücadele edenlerle, savaş çığırtkanlığı yapan sağcı iktidarlara karşı direnenlerle, soykırımcı İsrail’e verilen desteğe karşı sokakları dolduran on milyonlarla omuz omuzayız. Siyonizm ve soykırım destekçileri, işgalci katiller Saray’ın dostu olabilir. Ama bilsinler ki; biz onurumuz, ülkemiz ve tüm dünya halkları adına ayaktayız ve on milyonlarız. 

Bugün burada toplananlar olarak başta 7-8 Temmuz tarihlerinde zirvenin yapılması planlanan Ankara olmak üzere, Türkiye’nin dört bir yanında NATO’ya ve emperyalist politikalara karşı halklar arası barışın ve halkların sesini yükseltiyoruz. Bugün İstanbul, Ankara ve İzmir’de başlayan yürüyüşümüz Adana’da, Malatya’da, Diyarbakır’da ve emperyalizmin varlığının olduğu her yerde sesimizi büyüteceğiz. Emperyalistlerin emir ve desteğiyle Filistin’de, İran’da, Lübnan’da, Suriye’de masum kardeşlerimiz öldürülürken, bölgemizde yeni savaş ve yıkım politikalarının merkezi olmak istemiyoruz. Bu ülkenin emekçilerini, kadınlarını, gençlerini, aydınlarını sesimizi yükseltmeye; tüm yurttaşlarımızı emperyalizme karşı durmaya ve NATO’nun emperyalist savaş zirvesine ve temsilcilerine karşı istenmediklerini gösterecek tepkiyi örmeye çağırıyoruz!”

Kaynak: BirGün

Latest articles

Kıbrıs için yeni plan iddiası gündemde: Maraş ve Güzelyurt

BM Genel Sekreteri’nin Kıbrıs Özel Temsilcisi Maria Holguín’e atfedilen planın detayları gündeme geldi. İddiaya göre planda Maraş ve Güzelyurt’un Rum tarafına bırakılması, Türk tarafına AB üyelik sürecinin açılması, ambargoların kaldırılması ve federal bir yapı kurulması gibi başlıklar yer alıyor. Doğu Akdeniz enerji kaynaklarının ortak kullanımı da öneriler arasında bulunurken, Türkiye bu tür girişimlerin Kıbrıs Türklerinin haklarını zedelemesine karşı çıkıyor.

Kuyumculuk sektörü ihracat şampiyonu Ahlatcı, ödülünü Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı

Kuyumculuk sektörü ihracat şampiyonu Ahlatcı’ya iki ödül birden verildi. 2025 yılı kuyumculuk sektörü ihracat birincilik ödülünü Bakan Yumaklı’dan, 2025 yılı Türkiye tüm mal ihracatında ilk 10’uncu ihracatçı firma ödülünü Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı.

Nükleer plan ortaya çıktı! Putin gözünü 'Ay'a dikti

Rusya, 2036 yılına kadar Ay yüzeyine nükleer enerji santrali kurmayı hedefliyor. Rosatom, en az 10 yıl boyunca arızasız çalışabilecek "Ay Enerji Ünitesi" geliştirdiklerini açıklarken, proje kapsamında Mars ve Venüs görevlerinde de nükleer teknolojilerin kullanılması planlanıyor.

AFAD duyurdu! Van'da 3.1 büyüklüğünde deprem

AFAD, Van'ın Tuşba ilçesine bağlı Akçaören Mahallesi'nde saat 17.57'de 3.1 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini duyurdu.

More like this

Kıbrıs için yeni plan iddiası gündemde: Maraş ve Güzelyurt

BM Genel Sekreteri’nin Kıbrıs Özel Temsilcisi Maria Holguín’e atfedilen planın detayları gündeme geldi. İddiaya göre planda Maraş ve Güzelyurt’un Rum tarafına bırakılması, Türk tarafına AB üyelik sürecinin açılması, ambargoların kaldırılması ve federal bir yapı kurulması gibi başlıklar yer alıyor. Doğu Akdeniz enerji kaynaklarının ortak kullanımı da öneriler arasında bulunurken, Türkiye bu tür girişimlerin Kıbrıs Türklerinin haklarını zedelemesine karşı çıkıyor.

Kuyumculuk sektörü ihracat şampiyonu Ahlatcı, ödülünü Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı

Kuyumculuk sektörü ihracat şampiyonu Ahlatcı’ya iki ödül birden verildi. 2025 yılı kuyumculuk sektörü ihracat birincilik ödülünü Bakan Yumaklı’dan, 2025 yılı Türkiye tüm mal ihracatında ilk 10’uncu ihracatçı firma ödülünü Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı.

Nükleer plan ortaya çıktı! Putin gözünü 'Ay'a dikti

Rusya, 2036 yılına kadar Ay yüzeyine nükleer enerji santrali kurmayı hedefliyor. Rosatom, en az 10 yıl boyunca arızasız çalışabilecek "Ay Enerji Ünitesi" geliştirdiklerini açıklarken, proje kapsamında Mars ve Venüs görevlerinde de nükleer teknolojilerin kullanılması planlanıyor.