HomeTürkçe HaberlerGündemJaponya ikincilik biletini aldı: İsveç’le puanları paylaştı

Japonya ikincilik biletini aldı: İsveç’le puanları paylaştı

Published on

spot_img

2026 Dünya Kupası F Grubu’nun son maçında Japonya ile İsveç karşı karşıya geldi.

İlk yarısı golsüz tamamlanan mücadelenin ikinci bölümünde Japonya, Daizen Maeda ile öne geçti.

İsveç’in yanıtı altı dakika sonra Anthony Elanga’dan geldi. Kalan bölümde skor değişmedi ve taraflar sahadan 1-1’lik beraberlikle ayrıldı.

Turnuva boyunca sergilediği organize ve tempolu futbolla dikkat çeken Japonya, üç maç sonunda topladığı 5 puanla F Grubu’nu ikinci sırada tamamladı. İsveç ise 4 puanla üçüncü oldu.

İLK YARIDA İSVEÇ DAHA TEHLİKELİYDİ

Karşılaşmanın ilk bölümünde iki takım da orta sahada birbirine üstünlük kurmakta zorlandı. Japonya kısa paslarla oyunu yönlendirmeye çalışırken İsveç, Alexander Isak ve Viktor Gyökeres’in hareketliliğiyle rakip kaleye gitmek istedi.

İsveç, duran toplar ve kanatlardan geliştirdiği hücumlarla daha fazla fırsat üretti. Asya temsilcisi ise Ko Itakura ve Hiroki Ito önderliğinde savunma disiplinini korudu.

İsveç’te Isak Hien 32’nci, Lucas Bergvall ise 37’nci dakikada sarı kart gördü. Hajime Moriyasu, 39’uncu dakikada Ko Itakura’nın yerine Shogo Taniguchi’yi sahaya sürdü.

İki takım da yakaladığı fırsatları değerlendiremeyince soyunma odasına 0-0 eşitlikle gidildi.

MAEDA JAPONYA’YI ÖNE GEÇİRDİ

İkinci yarıya daha hareketli başlayan Japonya, aradığı golü 56’ncı dakikada buldu.

Ritsu Doan’ın hazırladığı pozisyonda topla buluşan Daizen Maeda, yaptığı vuruşla İsveç kalecisini mağlup etti: 1-0.

İlk maçında Hollanda karşısında iki kez geriye düşmesine rağmen beraberliği yakalayan, ardından Tunus’u farklı mağlup eden Japonya, İsveç karşısında da hücumdaki organize görüntüsünü sürdürdü.

Ancak Asya temsilcisinin üstünlüğü uzun sürmedi.

ELANGA’DAN HIZLI YANIT

İsveç, Japonya’nın golünden yalnızca altı dakika sonra skora denge getirdi. Viktor Gyökeres’in pasında topla buluşan Anthony Elanga, 62’nci dakikada yaptığı vuruşla ağları havalandırdı: 1-1.

Golün ardından karşılaşmanın temposu yükseldi. Japonya ikinci gol için pas oyununu hızlandırırken İsveç, Gyökeres ve Elanga ile savunma arkasına koşular yapmaya başladı.

Hajime Moriyasu, Ayase Ueda’nın yerine Koki Ogawa’yı; Ritsu Doan’ın yerine Junya Ito’yu sahaya sürdü. Keito Nakamura, Ayumu Seko ve Tsuyoshi Watanabe de son bölümde oyuna dahil oldu.

İSVEÇ SON BÖLÜMDE YÜKLENDİ

İsveç Teknik Direktörü Graham Potter, son bölümde Daniel Svensson, Ken Sema, Carl Starfelt ve Benjamin Nygren’i oyuna aldı.

Kalan dakikalarda iki takım da galibiyet golünü çıkaramayınca mücadele 1-1 sona erdi.

JAPONYA DOĞRUDAN SON 32 TURUNDA

Hollanda ve İsveç karşılaşmalarından beraberlikle ayrılan, Tunus’u mağlup eden Japonya puanını 5’e yükseltti. Asya temsilcisi F Grubu’nu Hollanda’nın ardından ikinci sırada bitirerek doğrudan son 32 turuna çıktı.

Yüksek temposu, hızlı pas trafiği ve top kaybından sonra yaptığı etkili baskıyla turnuvanın en dikkat çeken takımlarından biri olan Japonya, grup aşamasını yenilgisiz tamamladı.

İsveç ise bir galibiyet, bir beraberlik ve bir yenilgiyle 4 puana ulaştı. İskandinav temsilcisi, grubunu üçüncü sırada tamamladı ve en iyi üçüncüler sıralamasındaki durumunu beklemeye başladı.

Maçın yıldızı: Daizen Maeda

Daizen Maeda, Japonya’nın ikinci yarıdaki etkili başlangıcını golle taçlandırdı. Ritsu Doan’ın pasını ağlara gönderen hücum oyuncusu, hareketliliği ve ön alandaki baskısıyla İsveç savunmasına zor anlar yaşattı.

Kaynak: BirGün

Latest articles

İstanbul'da topraksız tarım yaygınlaşıyor

İstanbul'da son yıllarda hız kazanan topraksız tarım uygulamaları hem üretim miktarını artırıp hem de tarımsal kaynaklarının daha verimli kullanılmasına imkan sağlıyor. Kentteki 29 işletmede marul, kıvırcık, maydanoz ve roka gibi yeşil yapraklı ürünlerde 5 milyon 897 bin adet üretim yapılıyor.

Dikkat, sıcaklık 45 dereceyi bulacak! Prof. Dr. Orhan Şen tehlikeli günleri açıkladı

CNN TÜRK Meteoroloji Danışmanı Prof. Dr. Orhan Şen, önümüzdeki hafta yurt genelinde etkili olması beklenen sıcak hava dalgasına karşı uyarılarda bulundu. CNN TÜRK Muhabiri Yağmur Yılman'ın sorularını yanıtlayan Şen, bazı bölgelerde hava sıcaklığının 45 dereceyi bulacağını belirterek, özellikle yaşlılar, çocuklar ve kronik rahatsızlığı bulunanların dikkatli olması gerektiğini söyledi. İşte gün gün detaylar...

Enerji verimliliğine yeni hibe desteği! Enerji giderlerinin yüzde 30'u ödenecek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artıran ve karbon emisyonunu azaltan işletmelere yönelik yeni bir destek mekanizmasını hayata geçiriyor. Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı kapsamında belirlenen performans kriterlerini karşılayan işletmelere enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında hibe desteği verilecek.

Türkiye'de bal ormanı sayısı 918'e ulaştı! Arıcılıkta dikkat çeken tablo

Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği (TAB) Başkanı Ali Demir, Türkiye genelinde 103 bin 858 hektarlık ormanlık alanda yaklaşık 1 milyon 101 bin koloni kapasitesine sahip 918 bal ormanı bulunduğunu açıkladı. Demir, bu alanların sürdürülebilir arıcılık faaliyetleri açısından büyük önem taşıdığını belirtti.

More like this

İstanbul'da topraksız tarım yaygınlaşıyor

İstanbul'da son yıllarda hız kazanan topraksız tarım uygulamaları hem üretim miktarını artırıp hem de tarımsal kaynaklarının daha verimli kullanılmasına imkan sağlıyor. Kentteki 29 işletmede marul, kıvırcık, maydanoz ve roka gibi yeşil yapraklı ürünlerde 5 milyon 897 bin adet üretim yapılıyor.

Dikkat, sıcaklık 45 dereceyi bulacak! Prof. Dr. Orhan Şen tehlikeli günleri açıkladı

CNN TÜRK Meteoroloji Danışmanı Prof. Dr. Orhan Şen, önümüzdeki hafta yurt genelinde etkili olması beklenen sıcak hava dalgasına karşı uyarılarda bulundu. CNN TÜRK Muhabiri Yağmur Yılman'ın sorularını yanıtlayan Şen, bazı bölgelerde hava sıcaklığının 45 dereceyi bulacağını belirterek, özellikle yaşlılar, çocuklar ve kronik rahatsızlığı bulunanların dikkatli olması gerektiğini söyledi. İşte gün gün detaylar...

Enerji verimliliğine yeni hibe desteği! Enerji giderlerinin yüzde 30'u ödenecek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artıran ve karbon emisyonunu azaltan işletmelere yönelik yeni bir destek mekanizmasını hayata geçiriyor. Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı kapsamında belirlenen performans kriterlerini karşılayan işletmelere enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında hibe desteği verilecek.