Ankara’da 7-8 Temmuz’da yapılacak olan NATO zirvesi öncesi toplumsal muhalefet bileşenlerine yönelik kuşatma sürüyor.
Zirveye karşı bir araya gelen “NATO’ya Hayır Koordinasyonu”, Türkiye’nin dört bir yanında eş zamanlı basın açıklamaları düzenleyerek emperyalizm karşıtı taleplerini dile getirdi. İzmir Buca’da NATO üssü önünde toplanan yüzlerce kişi, NATO’yu ve AKP’nin NATO zirvesi öncesi politikalarını eleştirdi.
“TÜRKİYE AÇIK HAVA HAPİSHANESİNE ÇEVRİLDİ”
İktidarın, zirve öncesinde demokratik hakları baskı altına aldığını ve bir “sürek avı” başlattığını belirtilen NATO’ya Hayır Koordinasyonu bileşenlerinin açıklamasında şunlar denildi:
“Emperyalizmin kanlı suç örgütü NATO’nun liderleri 7-8 Temmuz’da ülkemize geliyor. Aylar öncesinden hazırlıkları duyurulan, ‘NATO’nun yeniden kuruluş toplantısı’ olarak lanse edilen zirve, AKP iktidarı ve sermaye düzeninin aktörleri tarafından ‘bir fırsat’ olarak görülüyor.
NATO Zirvesi’ni tarihi bir fırsat olarak gören iktidar ve sermaye düzeni, ‘NATO’nun bir savunma örgütü olarak işlev gördüğü’, ‘Türkiye’nin çıkarlarını koruduğu’ yalanlarını açık açık söylemekten geri durmuyor. Bu tarihi fırsatı kendi talihi gören iktidar, başta başkent Ankara olmak üzere, tüm Türkiye’yi bir açık hava hapishanesine çevirmiş durumda.
7-8 Temmuz öncesinde devrimci, yurtsever, demokrat, ilerici ve sosyalist güçleri kolluk güçleri ile baskı altına alan, Valilik kararları ile en basit ‘demokratik’ hakkı bile hiçe sayan AKP iktidarı, adeta ülke çapında bir sürek avı başlatmış durumda. Zirve öncesinde şimdiden sayıları yüzlerce olan gözaltı ile anti-emperyalist tepkileri baskı altına alacağını düşünen AKP iktidarı, fırsat bu fırsat diyerek ‘kraldan çok kralcı’ bir şekilde davranıyor. Emperyalistleri memnun etmek adına ülkenin başkentini felç eden, yüzbinlerce emekçiyi yerinden etmeyi ‘güvenlik’ bahanesi ile göze alan, Macron ve Trump gibi figürler için ‘özelleşmiş’ alanlar tahsis eden iktidar emperyalist efendilerinin gözüne girmeye çalışıyor.”
“AKP MEŞRUİYETİNİ TRUMP’TAN ALIYOR”
Protestoların sadece Ankara, İstanbul ve İzmir ile sınırlı kalmayacağı belirtilen açıklamada şunlar söylendi:
“Savaş ve işgallere yenilerini ekleme planlarına izin vermeyeceğiz. Burjuvazinin çıkarlarını temsil eden AKP iktidarı, Tom Barack’ın da ifadesiyle meşruiyetini Trump’tan alıyor. Trump’ın da söylediği gibi, ‘Biz ne dersek Erdoğan onu yapıyor!’. Meşruiyetini emperyalizmin iki dudağı arasına bırakanları istemiyoruz! AKP iktidarı, emperyalist dostlarıyla birlikte demokratik hakların, özgürlüklerin, emekçilerin kazanımlarının en küçük bir kırıntısına bile tahammül edemiyor; bunları ayaklar altına alıp tamamen yok etmek istiyor.
Emperyalizm askeriyle, üsleriyle, NATO’su ile bölgemize yeni bir deli gömleği giydirmek, yeni kurşun askerler yaratmak istiyor. NATO’su, Trump’ı, Barack’ı, askeri üsleri, Saray’ı ve tüm işbirlikçileri… Hiçbiriniz bu topraklarda ve dünyanın hiçbir yerinde istenmiyorsunuz! Emperyalizme karşı mücadelenin ve öfkenin sokaklarda nasıl büyüyeceğini göreceksiniz. Bugün burada toplananlar olarak başta 7-8 Temmuz tarihlerinde zirvenin yapılması planlanan Ankara olmak üzere, Türkiye’nin dört bir yanında NATO’ya ve emperyalist politikalara karşı barışın ve halkların sesini yükseltiyoruz.
Bugün İstanbul, Ankara ve İzmir’de başlayan yürüyüşümüz Adana’da, Malatya’da, Diyarbakır’da ve emperyalizmin varlığının olduğu her yerde sesimizi büyüteceğiz. Emperyalistlerin emir ve desteğiyle Filistin’de, İran’da, Lübnan’da, Suriye’de masum kardeşlerimiz öldürülürken, bölgemizde yeni savaş ve yıkım politikalarının merkezi olmak istemiyoruz. Bu ülkenin emekçilerini, kadınlarını, gençlerini, aydınlarını sesimizi yükseltmeye; tüm yurttaşlarımızı emperyalizme karşı durmaya ve NATO’nun emperyalist savaş zirvesine ve temsilcilerine karşı istenmediklerini gösterecek tepkiyi örmeye çağırıyoruz.”
“NATO’DAN DERHAL ÇIKILMALIDIR”
Zirvenin barış getirmeyeceğini, aksine savaş ve işgal planlarını derinleştireceğini ileri süren koordinasyon, taleplerini şu şekilde sıraladı:
“-Tüm NATO üsleri kapatılmalıdır.
-NATO’dan derhal çıkılmalıdır.
-Dünyanın en büyük savaş ve saldırganlık örgütü olan NATO dağıtılmalıdır.
-Dünyanın kanlı paylaşım savaşlarının hazırlığı olan silahlanma yarışı durdurulmalıdır.”
Kaynak: BirGün
