İsrail’de bir kişinin Ebola virüsü taşıdığı şüphesiyle karantinaya alındığı açıklandı.
İsrail Sağlık Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, 4 gün önce ateş, baş ağrısı şikayetleriyle Hayfa kentindeki Rambam Hastanesi’ne giden şahsın Ebola şüphesiyle karantinaya alınan ilk vaka olduğu bildirildi.
Açıklamada, yapılan testlerin 48 saat içinde sonuçlanacağı ve Ebola şüphesiyle karantinaya alınan şahsın temasta bulunduğu kişilerin tespit edilmesi için filyasyon çalışmalarının başlatıldığı belirtildi.
İsrail devlet televizyonu KAN ise şüpheliye müdahalede bulunan acil yardım servisi ekiplerinin dezenfekte edildiği anlara ilişkin görüntüleri paylaştı.
Afrika Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri (Africa CDC), Kongo’nun doğusunda mayısta ilan edilen Ebola salgınında hayatını kaybedenlerin sayısının 200’ü aştığını duyurmuştu.
Kaynak: BirGün
