Türkiye A Milli Futbol Takımı’nın 2026 Dünya Kupası macerasını grup aşamasında tamamlamasının ardından Fatih Terim’den değerlendirme geldi.
Türkiye, D Grubu’ndaki son maçında ABD’yi 3-2 mağlup etmesine rağmen turnuvaya veda etti.
Karşılaşmayı kendi YouTube kanalında yorumlayan Terim, kırmızı-beyazlı ekibin kaçırdığı fırsata dikkati çekti.
ABD’nin gruptan çıkarak son 32 turunda Bosna Hersek ile eşleştiğini hatırlatan deneyimli teknik direktör, Türkiye’nin de grubu geçmesi halinde ilerleyebileceği bir tabloyla karşılaşabileceğini ifade etti.
“DAHA DA HAYIFLANACAĞIZ”
Fatih Terim, turnuvanın eleme aşamasındaki eşleşmelerini değerlendirerek şunları söyledi:
“Gruptan çıkan ABD’nin doğrudan Bosna ile eşleşmesi, bizim daha nerelere kadar gidebileceğimizi de hatırlatıyor. O zaman daha çok üzülüyoruz. Brezilya’nın Japonya, Fas’ın Hollanda ile eşleştiği bir ortamda buradan çıkanın Bosna ile karşılaşmasının çok daha iyi ve mantıklı olduğunu düşünecek olursak daha da hayıflanacağız.”
“ŞAMPİYONALAR DURMUYOR, HAYAT DEVAM EDİYOR”
Dünya Kupası’nın geride bırakılması ve önümüzdeki organizasyonlara odaklanılması gerektiğini söyleyen Terim, Milli Takım’a şu mesajı verdi:
“Şu bir gerçek ki bu turnuva bitti, şimdi Uluslar Ligi başlıyor. Hemen en kısa sürede buranın fiziksel, ruhsal ve zihinsel tedavisini herkes kendi içerisinde yapmalı. Oyuncular liglerine dönerken bir yandan da Uluslar Ligi organizasyonuna kendimizi hazırlamalıyız.”
Turnuvanın istenilen şekilde sonuçlanmadığını belirten Terim, “Kötü bitti, daha doğrusu istediğimiz gibi olmadı diyelim ama şampiyonalar durmuyor, hayat devam ediyor. Elimizdeki takımın, bundan sonraki birkaç organizasyonda da oynama ihtimali olan yaşlarda olduğunu unutmamak gerekir” ifadelerini kullandı.
FORVET TERCİHİNİ AÇIKLADI
Yayında Kylian Mbappe, Erling Haaland, Harry Kane ve Victor Osimhen arasından iki futbolcu seçmesi istenen Fatih Terim, oyuncuların farklı özelliklere sahip olduğunu söyledi.
Haaland ile Osimhen’in birbirine benzediğini belirten Terim, Osimhen’in daha agresif ve yıpratıcı bir oyuncu olduğunu ifade etti.
Terim, “Bu ikisi savunmayı rahatsız eder. Stoper olsam ikisiyle de oynamak istemem. Sıkıntı yaratırlar” dedi.
Mbappe’nin klasik bir santrfor olmadığını ancak sürati ve çabukluğuyla kolay durdurulamayan bir futbolcu olduğunu söyleyen Terim, Kane’in ise hücum kurulumuna daha fazla katıldığını kaydetti.
Terim, tercih yapmanın zor olduğunu belirterek, “Osimhen’i koyalım. Mbappe ile müthiş olur. Biri çabuk, diğeri yıpratıcı. Osimhen-Kane de başka bir iş yapabilir. Dördünü de oynatmayı isterim” diye konuştu.
Kaynak: BirGün
