HomeTürkçe HaberlerGündemÇağrı yapılmıştı: Öğretmenler açlık grevini sonlandırdı

Çağrı yapılmıştı: Öğretmenler açlık grevini sonlandırdı

Published on

spot_img

Ankara’da 13. gündür hak talebiyle eylem yapan öğretmenler, sürdürdükleri açlık grevini sona erdirdi.

Öğretmenlere çok sayıda akademisyen ve meslek örgütü tarafından açlık grevini sona erdirme çağrısı yapılmıştı.

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyesi öğretmenler, çağrılar üzerine açlık grevine ara verdiklerini duyurdu.

Öğretmenler, taban maaş hakkının geri getirilmesi ve atama mağduriyetlerinin giderilmesi talebiyle açlık grevi yapıyordu.

Sendika tarafından yapılan basın açıklaması şu şekilde:

“Sokaklar aşınmayacak, biliyoruz. Ama aşınacak yüzleri kaldıysa öğretmenleri hor görenlerin, onlara baskı yapanların, toplum ve ülkeyi eğitimden yoksun bırakanların, eğitimi bir ticaret sayanların, halkı cahil bırakarak ülkemizi sömürenlerin suratları aşınacak! En gür sesimizle bağıracağız. İşitmezlerse bizi işiten halkımız, onlara işittirmesini bilecek!” Fakir Baykurt

Yüreği burada atan, buraya bakan, kulağı burada olan öğretmenler, ailelerimiz, dostlarımız… Memleketin dört bir yanında bizler için yürüyen, bize elini uzatan emekçiler, öğrenciler, mahalleliler…  Direnişimizin Ankara ayağına zorunlu olarak ara verdiğimizi ama mücadelemize ülkenin diğer tüm kentlerinde devam edeceğimizi sizlere duyuruyoruz.  

Öğretmenin gündemi NATO’nun gündeminden önemsiz değildir ama öğretmeninin hayatı NATO’dan daha önemlidir!

Ankara Valiliği, NATO Genelgesini yayımladı. Anayasal, demokratik hakların resmi olarak yasaklandığı genelgede açlık grevi yapmak dahi yasak. Öğretmenlere 14 gündür yasak olan çoğu şey 11 Temmuz’a kadar herkese yasak. Şu noktayı vurgulamak isteriz. Rafa kaldırılan haklardan bahsetmiyoruz 14 gündür öğretmenlere uygulanan baskı ve şiddetin resmî bir hal alacak olmasının üzerinde duruyoruz.

Arkadaşlarımızın, ailelerimizin hayatı ve yaşayabilecekleri olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen, sanatçı dostların çağrısına karşılık veriyor, Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz illerde farklı biçimlerde büyük bir motivasyon ve enerji ile devam edecektir.

Dostlar!

1 Haziran’da ilk adımını attığımız mücadelemiz 14 Haziran’da büyük bir direnişi başlatırken 15 Haziran’da da mecburi açlık grevi eylemini de içine alarak etkisini hissettirdi. Taleplerimiz toplum nezdinde anlaşılır hale gelirken, Meclis’te ciddi yarılmalara neden oldu. Saldırılar karşısında geri adım atmayan, baskı ortamını kabullenmeyen öğretmenler toplumun sempatisini kazandı. Eğitimde yaşananları dert edinen herkes abluka altında dahi başını yere eğmeyen öğretmenlerin mücadelesinde kendi geleceğini gördü. Şimdi bu birlikteliği devam ettirme zamanı! Sendikamız, 14 gün boyunca hiç yalnız kalmadı. Tüm dostlara teşekkür ediyoruz.  

DEVAM EDİYORUZ!

Yola Öğretmenliği Yaşatacağız diyerek çıkmıştık. Direnerek aştığımız yollar ve yolların vardığı duvarlar bu iddianın ne kadar gerekli, acil ve hayati bir yerde durduğunu herkese göstermiştir. Emeği hiçe sayılan öğretmenlerin haklı taleplerinin, eğitimin yarınları için verilen bir mücadelenin öz gücü olabileceğini hep beraber gördük.

Taleplerimiz, hayata geçmesi zorunlu olan haklardır. Bu haklar sadece öğretmenlerin çalışma koşullarını değiştirmeyecek; patronların keyfi ve kar amaçlı uygulamaları ile suistimal edilen, özniteliğini ve asli amaçlarını kaybeden eğitim alanını da tamamen olmasada ihtiyaç duyulan noktaya yaklaştıracaktır.

HER ŞEY APAÇIK ORTAYA ÇIKMIŞTIR!

Bilen, bilmeyen, gören, görmeyen ya da görmek istemeyen herkes için gerçekler apaçık şekilde açığa çıkmıştır. En temel kamusal haklardan biri olan eğitim alanını piyasanın çıkarlarına ve ihtiyaçlarına bağımlı gören bir bakış açısı, toplumun tamamının yükselen talebi karşısında yalnızlaşmış ama iktidarı elinde bulundurmanın kibri ile davranmaktadır. Bu kibir ve sahipleri asla üç yıl önceki kadar özgüvenli ve güçlü değildir. Kanun önerebilecek, kanuna evet diyebilecek partiler arasında yalnız Adalet ve Kalkınma Partisi hayır diyen pozisyondadır. Taleplerimizin doğru olduğunu ifade eden, çözüm için formüller üreten parti ve komisyon üyeleri varken, öğretmenler lehine çıkabilecek karar siyasi bariyere takılmaktadır. Bu bariyeri tutanların sömürü koşullarını ve adaletsizlikleri savunduğunu toplumun geniş kesimleri görmektedir.

Çağrımızdır!

Adaletsizliğe, sömürüye, baskıya rağmen bu zamana kadar sorumluluk alan ve söylediğinin arkasında duran sadece öğretmenler oldu. Eğitimin, eğitimcinin, öğrencinin geleceğini düşünmesi gereken; işveren derneklerinin temsilcilerini, Milli Egittim Komisyonu üyesi vekilleri, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’i, Adalet ve Kalkınma Partisi Grup Başkanvekillerini çözüme çağırıyoruz.

Çözüm için ısrarcıyız. Onurlu mücadelemizi, biriken gücü ve enerjiyi Temmuz ayının ortasına kadar memleketin dört bir yanına taşıyor; çözümün bu süre zarfında gerçekleşmemesi durumunda mücadelemizi aynı kararlılıkla muhataplara en yakın nokta olan Ankara’ya taşıyacağımızı tüm kamuoyuna bildiriyoruz.

Öğretmenler acil çözüm bekliyor

Öğretmenler pes etmiyor.”

Kaynak: BirGün

Latest articles

Kıbrıs için yeni plan iddiası gündemde: Maraş ve Güzelyurt

BM Genel Sekreteri’nin Kıbrıs Özel Temsilcisi Maria Holguín’e atfedilen planın detayları gündeme geldi. İddiaya göre planda Maraş ve Güzelyurt’un Rum tarafına bırakılması, Türk tarafına AB üyelik sürecinin açılması, ambargoların kaldırılması ve federal bir yapı kurulması gibi başlıklar yer alıyor. Doğu Akdeniz enerji kaynaklarının ortak kullanımı da öneriler arasında bulunurken, Türkiye bu tür girişimlerin Kıbrıs Türklerinin haklarını zedelemesine karşı çıkıyor.

Kuyumculuk sektörü ihracat şampiyonu Ahlatcı, ödülünü Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı

Kuyumculuk sektörü ihracat şampiyonu Ahlatcı’ya iki ödül birden verildi. 2025 yılı kuyumculuk sektörü ihracat birincilik ödülünü Bakan Yumaklı’dan, 2025 yılı Türkiye tüm mal ihracatında ilk 10’uncu ihracatçı firma ödülünü Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı.

Nükleer plan ortaya çıktı! Putin gözünü 'Ay'a dikti

Rusya, 2036 yılına kadar Ay yüzeyine nükleer enerji santrali kurmayı hedefliyor. Rosatom, en az 10 yıl boyunca arızasız çalışabilecek "Ay Enerji Ünitesi" geliştirdiklerini açıklarken, proje kapsamında Mars ve Venüs görevlerinde de nükleer teknolojilerin kullanılması planlanıyor.

AFAD duyurdu! Van'da 3.1 büyüklüğünde deprem

AFAD, Van'ın Tuşba ilçesine bağlı Akçaören Mahallesi'nde saat 17.57'de 3.1 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini duyurdu.

More like this

Kıbrıs için yeni plan iddiası gündemde: Maraş ve Güzelyurt

BM Genel Sekreteri’nin Kıbrıs Özel Temsilcisi Maria Holguín’e atfedilen planın detayları gündeme geldi. İddiaya göre planda Maraş ve Güzelyurt’un Rum tarafına bırakılması, Türk tarafına AB üyelik sürecinin açılması, ambargoların kaldırılması ve federal bir yapı kurulması gibi başlıklar yer alıyor. Doğu Akdeniz enerji kaynaklarının ortak kullanımı da öneriler arasında bulunurken, Türkiye bu tür girişimlerin Kıbrıs Türklerinin haklarını zedelemesine karşı çıkıyor.

Kuyumculuk sektörü ihracat şampiyonu Ahlatcı, ödülünü Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı

Kuyumculuk sektörü ihracat şampiyonu Ahlatcı’ya iki ödül birden verildi. 2025 yılı kuyumculuk sektörü ihracat birincilik ödülünü Bakan Yumaklı’dan, 2025 yılı Türkiye tüm mal ihracatında ilk 10’uncu ihracatçı firma ödülünü Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı.

Nükleer plan ortaya çıktı! Putin gözünü 'Ay'a dikti

Rusya, 2036 yılına kadar Ay yüzeyine nükleer enerji santrali kurmayı hedefliyor. Rosatom, en az 10 yıl boyunca arızasız çalışabilecek "Ay Enerji Ünitesi" geliştirdiklerini açıklarken, proje kapsamında Mars ve Venüs görevlerinde de nükleer teknolojilerin kullanılması planlanıyor.