HomeTürkçe HaberlerEkonomiBakan Işıkhan duyurdu: Doğum izni 16 haftadan 24 haftaya çıkarıldı

Bakan Işıkhan duyurdu: Doğum izni 16 haftadan 24 haftaya çıkarıldı

Published on

spot_img

Bakan Işıkhan açıklamasında, “Aile yapısının güçlendirilmesi, çalışan annelerin desteklenmesi amacıyla analık ödeneği süresini tekil gebeliklerde 16 haftadan 24 haftaya, çoğul gebeliklerde ise 18 haftadan 26 haftaya çıkarttık. 1 Mayıs 2026 tarihi itibariyle devam eden raporlar için herhangi bir başvuruya gerek olmaksızın 8 haftalık ödeme otomatik olarak yapılacaktır. 16 Ekim 2025 tarihi itibariyle doğum yapan ve raporu 1 Mayıs 2026 tarihinden önce sonlanan anneler için ise işverenlerinin Kurumumuza yapacakları bildirime istinaden 8 haftalık ödeme yapılacaktır. Konuyla ilgili sistemsel güncellemeler devam etmektedir. Annelerin söz konusu haktan yararlanabilmeleri için raporlarını uzatmak amacıyla sağlık hizmet sunucularına veya Kurumumuza ayrıca başvuru yapmalarına gerek bulunmamaktadır” dedi.

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yapılan açıklamada ise, “Çalışan annelerimizi desteklemek amacıyla yaptığımız düzenlemeyle analık ödeneği süresini uzatıyoruz” ifadelerine yer verildi.

Kaynak: İşin Detayı Ekonomi

Latest articles

Bakan Uraloğlu’ndan Hürmüz ve Basra açıklaması: Gemilerimiz güvenle çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini belirterek, "26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır." ifadesini kullandı.

İran’ın 60 günlük stratejisi ne olacak? İranlı Bakan Hüseyin Simayi Sarraf CNN TÜRK’e konuştu: "Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Türk halkına teşekkür ederiz"

Yaklaşık 40 gün boyunca Körfez’i adeta esir alan füzeler, Amerikan savaş uçaklarını düşürdüğü ve “deniz anasını” andırdığı ifade edilen İHA filoları… ABD ile İsrail’in İran’a karşı açtığı savaşta, defalarca bilim insanları ve eğitim kurumları da hedef alınan Tahran’ın, misillemelerde kullandığı askeri teknoloji de dikkat çekmişti. 18 Haziran’da Washington ile Tahran arasında imzalanan mutabakat zaptı sonrası Türkiye’yi ziyaret eden İran Bilim, Araştırma ve Teknoloji Bakanı Hüseyin Simayi Sarraf, sadece CNN TÜRK’e konuştu. Ekibimizden Büşra Arslantaş’ın sorularını yanıtlayan İranlı Bakan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ve Türk halkına teşekkür etti. “Savaştan yana değiliz, barıştan yanayız; 60 günlük müzakere sürecinde stratejimiz iyi niyet ve ahde vefa olacak; ancak Amerikan yönetimine güvenmiyoruz” dedi. Alper Öztürk'ün görüntülediği özel röportaj…

'NATO OYUNU' DMM'den 'sahte belge' uyarısı

İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM), NATO Zirvesi tedbirlerine ilişkin Ankara Valiliği'ne ait olduğu iddiasıyla dolaşıma sokulan sahte belgelerle yapılan dezenformasyon faaliyetlerine karşı uyarıda bulundu.

KADİR İNANIR ÖLDÜ MÜ, HASTALIĞI NEYDİ? Kadir İnanır kaç yaşındaydı ve neden vefat etti, vasiyeti neydi? Eşi Jülide Kural kimdir?

Türk sinemasının efsane isimlerinden biri olan Kadir İnanır vefat etti. İnanır'ın sevenlerini derin üzüntüye boğan gelişmenin nedenleri, arama motorlarında yoğun bir şekilde araştırılmaya başlandı. Ünlü oyuncu Kadir İnanır 14 Mayıs'ta rahatsızlanarak hastaneye kaldırılmış ve 6 günlük yoğun bakım sürecinden sonra entübe edilmişti. 26 Mayıs 2026 Cuma akşam saatlerinde ise ünlü sanatçının vefat haberi geldi. Peki Kadir İnanır neden öldü, hastalığı neydi? Detaylar haberimizde...

More like this

Bakan Uraloğlu’ndan Hürmüz ve Basra açıklaması: Gemilerimiz güvenle çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini belirterek, "26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır." ifadesini kullandı.

İran’ın 60 günlük stratejisi ne olacak? İranlı Bakan Hüseyin Simayi Sarraf CNN TÜRK’e konuştu: "Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Türk halkına teşekkür ederiz"

Yaklaşık 40 gün boyunca Körfez’i adeta esir alan füzeler, Amerikan savaş uçaklarını düşürdüğü ve “deniz anasını” andırdığı ifade edilen İHA filoları… ABD ile İsrail’in İran’a karşı açtığı savaşta, defalarca bilim insanları ve eğitim kurumları da hedef alınan Tahran’ın, misillemelerde kullandığı askeri teknoloji de dikkat çekmişti. 18 Haziran’da Washington ile Tahran arasında imzalanan mutabakat zaptı sonrası Türkiye’yi ziyaret eden İran Bilim, Araştırma ve Teknoloji Bakanı Hüseyin Simayi Sarraf, sadece CNN TÜRK’e konuştu. Ekibimizden Büşra Arslantaş’ın sorularını yanıtlayan İranlı Bakan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ve Türk halkına teşekkür etti. “Savaştan yana değiliz, barıştan yanayız; 60 günlük müzakere sürecinde stratejimiz iyi niyet ve ahde vefa olacak; ancak Amerikan yönetimine güvenmiyoruz” dedi. Alper Öztürk'ün görüntülediği özel röportaj…

'NATO OYUNU' DMM'den 'sahte belge' uyarısı

İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM), NATO Zirvesi tedbirlerine ilişkin Ankara Valiliği'ne ait olduğu iddiasıyla dolaşıma sokulan sahte belgelerle yapılan dezenformasyon faaliyetlerine karşı uyarıda bulundu.