Ankara’da LGBTİ+’lar ve hak savunucuları, tüm engelleme girişimlerine rağmen Onur Yürüyüşü’nü gerçekleştirdi.
Yürüyüş sonrasında çevrede bulunan 8 kişi gözaltına alındı.
Yürüyüşte okunan basın açıklamasında, LGBTİ+’ların yıllardır sistematik ayrımcılık, nefret söylemi ve hak ihlalleriyle karşı karşıya bırakıldığı belirtilirken, son dönemde gündeme gelen yasal düzenlemelerin ve erişim engellerinin bu baskı politikalarının yeni halkaları olduğu vurgulandı.
“BEDENLERİMİZ DEVLETİN KARAR VERECEĞİ ALANLAR DEĞİLDİR”
Açıklamada özellikle 12. Yargı Paketi kapsamında tartışılan ve transların cinsiyet uyum sürecine erişimini zorlaştıracağı belirtilen düzenlemeler eleştirildi.
LGBTİ+’lar, beden uyum sürecine başlama yaşının yükseltilmesi ve üreme yetisinin kaybedilmesini şart koşan uygulamaların insan haklarına aykırı olduğunu belirtilerek, “Bir insanın kendi bedeniyle barış içinde yaşayabilmesi için üreme hakkından vazgeçmeye zorlanması; beden özerkliğine, sağlık hakkına ve insan onuruna açık bir saldırıdır” denildi.
ERİŞİM ENGELLERİNE TEPKİ
Basın açıklamasında LGBTİ+ örgütleri ve derneklerinin sosyal medya hesaplarına yönelik erişim engellerine de değinildi. Kaos GL başta olmak üzere çeşitli hak örgütlerinin dijital yayın alanlarının hedef alındığı belirtilen açıklamada, bu uygulamaların ifade özgürlüğüne müdahale olduğu ifade edildi.
Açıklamada, “Bir hesabı kapatmak, bir ekranı karartmak, bir paylaşımı görünmez kılmak bizim varlığımızı ortadan kaldıramaz. Çünkü mücadelemiz yalnızca sosyal medyada değil; sokakta, mahallede ve dayanışma ağlarımızda sürüyor” denildi.
ESAT VE ERYAMAN HATIRLATMASI
LGBTİ+’lar, Ankara’nın Esat ve Eryaman semtlerinde trans kadınlara yönelik geçmişte yaşanan saldırıları da hatırlatarak transfobinin örgütlü bir şiddet biçimine dönüştüğüne dikkat çekti. Açıklamada, trans kadınların yaşam alanlarından uzaklaştırılmaya çalışılmasının ve hedef gösterilmelerinin bugün de farklı biçimlerde sürdüğü vurgulandı.
Basın açıklaması şu ifadelerle son buldu: “Bedenlerimiz üzerinde söz sahibi olamazsınız. Kimliklerimizi yok sayamazsınız. Örgütlenmemizi engelleyemezsiniz. Sesimizi susturamazsınız. LGBTİ+’lar bu ülkenin gerçeğidir. Bizler buradayız. Yaşıyoruz. Mücadele ediyoruz.”
Kaynak: BirGün
