İnsanlar için alkol tüketiminin dopamin ve endorfin salınımına, dolayısıyla mutluluk ve rahatlama duygularına yol açtığını biliyoruz. Şimdi ise ilk kez, yabani şempanzelerin ‘alkollü’ meyveleri yerken ve paylaşırken görüntüleri kaydedildi. Bir araştırma ekibi, Gine-Bissau’daki Cantanhez Ulusal Parkı’na kameralar kurdu. Etanol (alkol) içerdiği doğrulanan fermente Afrika ekmek meyvesini paylaşan şempanzelerin görüntüleri, şempanzelerin alkolü bilinçli olarak arayıp aramadığı […]
Bu yazı Şempanzeler İlk Kez Alkollü Meyve Paylaşırken Görüntülendi ilk olarak şurada yayınlandı: Arkeofili.
Kaynak: Arkeofili
