HomeTürkçe HaberlerGündemEmperyalizme karşı şimdi hep birlikte

Emperyalizme karşı şimdi hep birlikte

Published on

spot_img

Politika Servisi

Ankara’da 7-8 Temmuz’da yapılacak olan NATO zirvesi öncesi toplumsal muhalefet bileşenlerine yönelik kuşatma sürüyor. Gözaltına alınan 209 kişiden 103’ü önceki gün tutuklanırken 86’sı adliyeye sevk edildi. Açıklamalarda “Emperyalistlere karşı hep birlikte direneceğiz” denildi

Emperyalist devlet liderlerini ağırlamak için seferber olan Saray rejimi, 7-8 Temmuz’da Ankara’da gerçekleşecek NATO zirvesi öncesinde ülke genelinde fiilen OHAL uyguluyor. Sabah baskısıyla gözaltına alınan yurttaşlar, toplantı ve yürüyüşlerin iki hafta boyunca yasaklanması, başkentte yapılan çevre düzenlemeleri alınan önlemlerin sadece bir kısmı. İktidarın toplumsal muhalefete yönelik baskılarına tepkiler sürerken ev baskınları ile gözaltına alınan 86 kişi daha tutukluluk talebiyle savcılığa sevk edildi. 4’ü emniyet ifadelerinin ardından serbest bırakıldı.

HAK İHLALLERİ SORUŞTURULMALI

Ev baskınları sonucu gözaltına alınan ve aralarında Doç. Dr. Emel Memiş, gazeteci Yıldız Tar, TEMA Vakfı Ankara Temsilcisi Nevzat Özer, ÇHD avukatları Semra Demir ve Kürşat Bafra’nın da bulunduğu 209 kişiden 103 önceki gün tutuklanmış, 26 kişi hakkında da ev hapsi cezası verilmişti. Yapılan operasyonlar ve tutuklamalar sonrası dün de tepkiler yükselerek devam etti. Diyarbakır Barosu’ndan yapılan açıklamada gözaltına alınanların kötü muameleye uğradıklarını belirtilirken işkencenin insanlık suçu olduğuna vurgu yapıldı.

Açıklamada şu ifadeler kullanıldı: “Kamuoyuna yansıyan bilgiler ve müdafilerin beyanlarına göre; gözaltı işlemleri sırasında işkence ve kötü muamele yasağını ihlal edebilecek uygulamaların yaşandığı yönünde ciddi iddialar bulunmaktadır. İşkence ve kötü muamele yasağı mutlak nitelikte olup, bu iddiaların etkili ve bağımsız biçimde soruşturulması devletin yükümlülüğüdür.”

Yaşanan hak ihlallerinin soruşturulması gerektiği belirtilen açıklamada, “Başta işkence ve kötü muamele iddiaları olmak üzere tüm hak ihlali iddialarının etkili, bağımsız ve şeffaf biçimde soruşturulmasını, hukuka aykırı şekilde uygulanan gözaltı ve tutuklama tedbirlerine derhâl son verilmesini ve kişi özgürlüğünü kısıtlayan işlemlerin hukuka uygunluk ilkesi çerçevesinde kaldırılmasını talep ediyoruz” denildi.

ÜLKEYİ NATO’YA TESLİM ETMEYECEĞİZ

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) ile bağlı odalar da yaptıkları ortak açıklamada iktidarın NATO seferberliğine tepki gösterdi.

Açıklamada, NATO’nun kuruluşundan bu yana halklara savaş, işgal ve istikrarsızlık getirdiği vurgulanırken Orta Doğu başta olmak üzere bölgenin emperyalist müdahaleler ve çatışmaların hedefi haline getirildiği görüşüne yer verildi. Savaş politikalarının ekonomik ve toplumsal maliyetine dikkat çekilen açıklamada, silahlanmaya ayrılan kaynakların sağlık, eğitim, barınma ve kamusal hizmetlerden eksildiği, bunun bedelini ise emekçilerin ve toplumun geniş kesimlerinin ödediği belirtildi. Halkların gerçek ihtiyacının savaş değil barış, eşitlik, demokrasi ve özgürlük olduğunu ifade edilen açıklamada, Türkiye’deki NATO üslerinin kapatılması ve ülkenin NATO’dan ayrılması çağrısında bulundu.

EMPERYALİZME DİRENECEĞİZ

Öte yandan iktidarın NATO seferberliğine bir yenisi daha eklendi. Artan saldırıların, gözaltı ve tutuklamaların ardından rejim sosyal medya avına da başladı. Aralarında SOL Genç, Laborans, Emek Gençliği, Toplumsal Muhalefet, Devrimci Gençlik Dernekleri, Devrimci Hareket, Halkevleri ve Umut Gazetesi olmak üzere birçok gençlik ve demokratik kitle örgütünün sosyal medya hesapları erişime engellendi. 6’ncı kez X hesabına erişim engeli getirildiğini belirten SOL Genç, yaptığı açıklamada NATO geliyor diye bir kez daha sosyal medya hesaplarımız kapatıldı. Gençliğin bağımsızlık mücadelesi gözaltılarla, tutuklamalarla, baskılarla bitmez. Buradayız, emperyalizme direneceğiz” ifadelerine yer verildi.

ÜÇ BÜYÜK İLDE EYLEM ÇAĞRISI

28-29 Haziran tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek ‘NATO Parlamenterler Zirvesi’ öncesinde de ülkenin dört bir yanında eylem çağrıları gerçekleşti. NATO’ya Hayır Koordinasyonu bugün Ankara, İzmir ve İstanbul’da “NATO’yu istemiyoruz!” şiarıyla sokağa çıkacak. Yapılan açıklamalarda “Tüm yurttaşlarimizi emperyalizme karşı durmaya ve NATO’nun emperyalist savaş zirvesine ve temsilcilerine karşı istenmediklerini gösterecek tepkiyi örmeye çağırıyoruz” denildi. Üç büyükşehirde düzenlenecek eylem takvimi ise şu şekilde açıklandı:

• İstanbul: Trump Towers önü – 18.00

• Ankara: Sakarya Caddesi – 19.00

• İzmir: Şirinyer Migros önü – 16.00 

∗∗∗

RUH SAĞLIĞINA SALDIRIDIR

NATO zirvesi öncesinde gözaltına alınanlara ilişkin işkence iddialarına yönelik tepkiler sürerken 26 Haziran Uluslararası İşkenceyle Mücadele ve İşkence Görenlerle Dayanışma Günü kapsamında Türkiye Psikiyatri Derneği (TPD) Merkez Yönetim Kurulu tarafından basın açıklaması gerçekleştirildi. Açıklamada “İşkence, yalnızca münferit bir şiddet eylemi veya yasa dışı bir sorgu yöntemi değil, öznenin bütünlüğünü, özerkliğini ve hayata tutunma zeminini hedef alan sistemsel, kurumsal ve çok katmanlı bir saldırıdır. Türkiye Psikiyatri Derneği olarak, insanın ruhsal ve bedensel dokunulmazlığını savunmayı mesleki ve etik varoluşumuzun en temel şartı sayıyoruz.” ifadelerine yer verildi.

Kaynak: BirGün

Latest articles

AFAD duyurdu! Van'da 3.1 büyüklüğünde deprem

AFAD, Van'ın Tuşba ilçesine bağlı Akçaören Mahallesi'nde saat 17.57'de 3.1 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini duyurdu.

İşte Türkiye'nin stratejik İHA’ları

İnsansız hava araçları, modern savaşların en önemli unsurlarından biri haline gelirken, Türkiye'nin geliştirdiği yerli sistemler sahip oldukları teknolojilerle öne çıkıyor. Yapay zekâ destekli DELİ ailesi sürü halinde operasyon yapabiliyor, düşük radar iziyle hedefleri hassas şekilde vurabiliyor. Türkiye'nin ilk elektrikli silahlı mini helikopteri Dumrul, METE füzesiyle lazer işaretli hedefleri imha edebiliyor. Alpin ise 200 kilogram taşıma kapasitesiyle zorlu arazilerde keşif ve lojistik destek görevlerinde kullanılıyor. Detaylar CNN TÜRK Muhabiri Paşa Alyurt'un ve Kameraman Mustafa Barış Tan'ın haberinde.

Bakan Memişoğlu: Türk imzasını sağlık teknolojilerinde daha güçlü göreceğiz

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, "Türk imzasının sağlık teknolojilerinde daha güçlü göreceğiz" açıklamasını yaptı.

ABD Körfez'den çekiliyor mu?

Wall Street Journal'ın haberine göre ABD, İran saldırılarında Körfez'deki askeri üslerinin ağır hasar görmesinin ardından Ortadoğu'daki askeri stratejisini yeniden gözden geçiriyor. Haberde, Bahreyn başta olmak üzere birçok ABD üssünün zarar gördüğü, Washington'ın Körfez'deki askeri varlığını azaltmayı ve bazı unsurları daha güvenli bölgelere, hatta İsrail'e kaydırmayı değerlendirdiği iddia ediliyor. Uzmanlara göre saldırıların ABD'ye maliyeti 2,2 milyar ila 51 milyar dolar arasında olabilir.

More like this

AFAD duyurdu! Van'da 3.1 büyüklüğünde deprem

AFAD, Van'ın Tuşba ilçesine bağlı Akçaören Mahallesi'nde saat 17.57'de 3.1 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini duyurdu.

İşte Türkiye'nin stratejik İHA’ları

İnsansız hava araçları, modern savaşların en önemli unsurlarından biri haline gelirken, Türkiye'nin geliştirdiği yerli sistemler sahip oldukları teknolojilerle öne çıkıyor. Yapay zekâ destekli DELİ ailesi sürü halinde operasyon yapabiliyor, düşük radar iziyle hedefleri hassas şekilde vurabiliyor. Türkiye'nin ilk elektrikli silahlı mini helikopteri Dumrul, METE füzesiyle lazer işaretli hedefleri imha edebiliyor. Alpin ise 200 kilogram taşıma kapasitesiyle zorlu arazilerde keşif ve lojistik destek görevlerinde kullanılıyor. Detaylar CNN TÜRK Muhabiri Paşa Alyurt'un ve Kameraman Mustafa Barış Tan'ın haberinde.

Bakan Memişoğlu: Türk imzasını sağlık teknolojilerinde daha güçlü göreceğiz

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, "Türk imzasının sağlık teknolojilerinde daha güçlü göreceğiz" açıklamasını yaptı.