HomeTürkçe HaberlerGündemAz kalsın fidan dikeceklerdi

Az kalsın fidan dikeceklerdi

Published on

spot_img

Ankara’daki NATO zirvesi öncesi onlarca kişi gözaltına alındı, 103 kişi tutuklandı. Gözaltına alınanlar arasında aralarında Türkiye’de yıllardır çevrenin korunması için çalışan TEMA Vakfı’nın yaşları 60 ila 79 arasında değişen 42 gönüllüsü de vardı. Vakfın Ankara İl Temsilcisi Nevzat Özer’in de aralarında olduğu altı TEMA gönüllüsü tutuklandı. Sadece çevreciler değil, akademisyenler, avukatlar, sendikacılar da bir “torba gözaltı” hamlesiyle kendilerini emniyette ve hapiste buldu.

TEMA Vakfı adını erozyonla mücadele ve ağaçlandırma çalışmalarıyla duyurmuştu. Bu çalışmaları da devam ediyor, yıllar boyunca yaptıkları faydalı işler de ortada. O yüzden de çevreci dostlarımızın evlerindeki fidanları dikmeden, başarılı bir operasyonla gözaltına alındığını düşünüyorum. Düşünsenize, ya bir de o fidanları dikselerdi? NATO için büyük bir tehdide dönüşecek meşe palamutlarının, Ankara etrafında konuşlandırıldığını düşünmek bile istemiyorum. Yaşları 70’in üzerindeki çevreci kadınlara “Silahlı eğitim aldınız mı” sorusu da çok yerinde olmuş. Fidan dikerken kullandıkları çapalarla kim bilir ne eylemler planlıyorlardı?

Neyse ki büyüklerimiz bizim yerimize düşünüyor hatta bizim görmediklerimizi görüyor. Ankara’nın gecekondularını görüp paravanların arkasına aldılar örneğin. Herkesin bizi kıskandığı ülkemizde sıvasız, çerçevesiz evler olduğunu aklımızdan bile geçiremez, tahmin bile edemezdik. Onlar biliyormuş, hemen boyayıverdiler beyaza. Boyamakla düzelmeyecek olanları da paravanların arkasında sakladılar. Sokaklardaki hayvanları bile görüyor büyüklerimiz, NATO’yu ısırır, tırmalarlar diye onların da toplatılmasını istediler. Aslında Ankara’yı tatile gönderseler çok daha pratik bir çözüm olurdu ama 24 yıl sonunda bütçenin durumu malumunuz…

Şaka bir yana durum vahim. Dünyanın en büyük silahlı birliğinin, yoksul halktan, sokaktaki kediden, fidan diken teyzeden, üniversitedeki hocadan korktuğuna mı inanalım yoksa dünyaya ve Türkiye’ye “her şey tıkırında” mesajı veren hükümetin, halkının NATO zirvesi için Ankara’ya geleceklere, ülkenin gerçek durumunu anlatmasından çekindiğine mi? Doğru yanıt “b” seçeneği gibi görünüyor. Hükümetin istediği gibi yazıp çizmeyecek gazetecilere toplantıyı izleme şansı bile verilmemesi de bunu ispatlıyor.

Hükümet, NATO zirvesi sırasında sadece iktidarlarına övgüler yağdıran ve toz kondurmayanların haber yapmasını istiyor. Ankara sokaklarında bu iktidara biat eden yurttaşların dolaşmasını tercih ediyor. Halklarını yoksul bıraktıkları için utanmıyorlar ama yoksul halkın yabancılar tarafından görülmesini istemiyorlar.

Akademisyenleri sevmiyorlar, tutukluyorlar. 
Avukatları sevmiyorlar, tutukluyorlar. 
Çevrecileri sevmiyorlar, tutukluyorlar.
Sendikacıları sevmiyorlar, tutukluyorlar.
Gazetecileri sevmiyorlar, tutukluyorlar.
Hayvanları sevmiyorlar, toplatıyorlar.
Yoksulu sevmiyorlar, gizliyorlar.

Her şey karşılıklı elbette bu dünyada, onu unutuyorlar.

Kaynak: BirGün

Latest articles

AFAD duyurdu! Van'da 3.1 büyüklüğünde deprem

AFAD, Van'ın Tuşba ilçesine bağlı Akçaören Mahallesi'nde saat 17.57'de 3.1 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini duyurdu.

İşte Türkiye'nin stratejik İHA’ları

İnsansız hava araçları, modern savaşların en önemli unsurlarından biri haline gelirken, Türkiye'nin geliştirdiği yerli sistemler sahip oldukları teknolojilerle öne çıkıyor. Yapay zekâ destekli DELİ ailesi sürü halinde operasyon yapabiliyor, düşük radar iziyle hedefleri hassas şekilde vurabiliyor. Türkiye'nin ilk elektrikli silahlı mini helikopteri Dumrul, METE füzesiyle lazer işaretli hedefleri imha edebiliyor. Alpin ise 200 kilogram taşıma kapasitesiyle zorlu arazilerde keşif ve lojistik destek görevlerinde kullanılıyor. Detaylar CNN TÜRK Muhabiri Paşa Alyurt'un ve Kameraman Mustafa Barış Tan'ın haberinde.

Bakan Memişoğlu: Türk imzasını sağlık teknolojilerinde daha güçlü göreceğiz

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, "Türk imzasının sağlık teknolojilerinde daha güçlü göreceğiz" açıklamasını yaptı.

ABD Körfez'den çekiliyor mu?

Wall Street Journal'ın haberine göre ABD, İran saldırılarında Körfez'deki askeri üslerinin ağır hasar görmesinin ardından Ortadoğu'daki askeri stratejisini yeniden gözden geçiriyor. Haberde, Bahreyn başta olmak üzere birçok ABD üssünün zarar gördüğü, Washington'ın Körfez'deki askeri varlığını azaltmayı ve bazı unsurları daha güvenli bölgelere, hatta İsrail'e kaydırmayı değerlendirdiği iddia ediliyor. Uzmanlara göre saldırıların ABD'ye maliyeti 2,2 milyar ila 51 milyar dolar arasında olabilir.

More like this

AFAD duyurdu! Van'da 3.1 büyüklüğünde deprem

AFAD, Van'ın Tuşba ilçesine bağlı Akçaören Mahallesi'nde saat 17.57'de 3.1 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini duyurdu.

İşte Türkiye'nin stratejik İHA’ları

İnsansız hava araçları, modern savaşların en önemli unsurlarından biri haline gelirken, Türkiye'nin geliştirdiği yerli sistemler sahip oldukları teknolojilerle öne çıkıyor. Yapay zekâ destekli DELİ ailesi sürü halinde operasyon yapabiliyor, düşük radar iziyle hedefleri hassas şekilde vurabiliyor. Türkiye'nin ilk elektrikli silahlı mini helikopteri Dumrul, METE füzesiyle lazer işaretli hedefleri imha edebiliyor. Alpin ise 200 kilogram taşıma kapasitesiyle zorlu arazilerde keşif ve lojistik destek görevlerinde kullanılıyor. Detaylar CNN TÜRK Muhabiri Paşa Alyurt'un ve Kameraman Mustafa Barış Tan'ın haberinde.

Bakan Memişoğlu: Türk imzasını sağlık teknolojilerinde daha güçlü göreceğiz

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, "Türk imzasının sağlık teknolojilerinde daha güçlü göreceğiz" açıklamasını yaptı.