BirGün/Ankara
Pir Sultan Abdal Kültür Derneği, Sivas Katliamı’nın 33’üncü yıldönümü yaklaşırken, 2 Temmuz’da Ankara ve Sivas’ta düzenlenecek yürüyüş için çağrıda bulunarak düzenlenecek anma programlarını açıkladı.
PSAKD Genel Başkanı Cuma Erçe, “Madımak Oteli amasız, fakatsız bir Utanç Müzesi olana dek, bu katliamın arkasındaki yapılar açığa çıkarılıp yargılanana dek mücadelemiz sürecek” dedi.
Mülkiyeliler Birliği’nde yapılan açıklamada konuşan Erçe, “Gerçek bir barış süreci, ancak ayrımsız bütün hakların masada eşit koşullarda müzakere edilmesi ile başlar. Biz Aleviler, her daim barıştan yana olmuşuzdur. Yine barıştan yanayız. Ancak, barış, samimiyet gerektirir, güven gerektirir. Bu iktidarda ikisi de yoktur. O zaman geriye tek bir yol kalıyor, o da halkın barışta ısrar eden tavrıdır” ifadelerini kullandı.

Alevilerin eşit yurttaşlık taleplerinin karşılanmadığını söyleyen Erçe, cemevlerinin ibadethane statüsünün hâlâ tanınmadığını vurguladı. Cemevlerinin imar mevzuatında ‘kültürel tesis’ olarak tanımlanmasına tepki gösteren Erçe, “İbadetimizi yok saymaya, cami, kilise, havra gibi diğer ibadethaneler ile eşit statüye getirmekten kaçarak anayasal haklarımızı ihlal etmeye yelteniyorlar. Buradan bir kez daha ilan ediyoruz, Cemevleri yönetmeliklerle geçiştirilemez, doğrudan Anayasa’da ibadethane olarak tanımlanmalıdır. Bizler asla devletin Alevisi olmayacağız!” diye konuştu.
Açıklamada Ankara’da yapılması planlanan NATO Zirvesi’ne karşı olduklarını belirten Erçe, şöyle konuştu:
“Bugün emperyalist saldırganlık dünyanın dört bir yanında halklara kan kustururken, Filistin’de halk, Siyonist barbarlığın soykırımı altında bir ölüm kalım savaşı verirken, antiemperyalist bir tutum almak kaçınılmazdır. Tam da bu dönemde, emperyalizmin kanlı savaş örgütü NATO’nun zirvesinin Ankara’da yapılacak olması, coğrafyamızı yeni savaş senaryolarının merkezi haline getirme çabasıdır. Bizler, halkların boğazlanmasını hedefleyen bu savaş örgütünü ve zirvesini topraklarımızda istemiyoruz. Unutmayalım ki Suriye’deki Alevi canlarımızın cihadist barbarlar eliyle katledilmesi de bu emperyalist projelerin bir sonucudur. Geçtiğimiz aylarda HTŞ denilen eli kanlı selefi çetenin yönetimi ele geçirmesiyle başlayan barbarlık; başta Lazkiye, Tartus, Hama ve Humus’ta olmak üzere Alevilere yönelik sistematik bir kıyıma ve soykırım girişimine dönüştü. Kapı kapı dolaşıp “Alevi” olduğu için erkekleri, yaşlıları ve çocukları kadınların gözü önünde katleden, kadınları ve çocukları kaçıran, cinsel şiddet uygulayan, yine başta Dürziler, Hristiyanlar, seküler araplar ile diğer azınlık halklara zulm eden, Dürzileri, Hristiyanları, Kürtleri, Türkmenleri, Süryani ve Ezidileri kadleden IŞİD ve El Nusra artığı bu barbarların liderleri ülkemizde kırmızı halılarla karşılanırken, meclis kürsülerinden ‘Şimdi mi Aleviler için ortalığı ayağa kaldırıyorsunuz’ deme pervasızlığını gösterdiler. Bu sözler ve bu tavırlar, bizler için direnmekten, yan yana gelmekten ve örgütlenmekten başka bir seçenek olmadığının en açık kanıtıdır.”
ANMA PROGRAMI AÇIKLANDI
PSAKD’nin “33 Can, 33 Yıl” şiarıyla hazırladığı anma programı kapsamında 21 Haziran’da Türkiye’nin birçok kentinde ve Avrupa, Britanya, Avustralya ile Kuzey Kıbrıs’ta eş zamanlı etkinlikler düzenlenecek.

Program kapsamında 1 Temmuz’da Ankara’da anma yürüyüşü ve uğurlama etkinliği gerçekleştirilecek. 2 Temmuz’da ise katliamın yaşandığı Sivas’ta kitlesel anma yürüyüşü yapılacak. 6 Temmuz’da da başta Ankara Karşıyaka Mezarlığı’ndaki anıt mezar olmak üzere mezar başında anmalar düzenlenecek.
Erçe, tüm emek, demokrasi ve Alevi örgütlerini 2 Temmuz’da Sivas’ta gerçekleştirilecek anmaya katılmaya çağırarak, “Unutmadık, unutturmayacağız” dedi.
Kaynak: BirGün
